President :

My photo
Kepala Batas, Pulau Pinang, Malaysia
fight for your mountains and trees :D

Tuesday 28 February 2012

piggy piggy bank

Assalamualaikum wbt.
hi gorgeous people on earth,

for the 1st time me got a piggy bank, & started 2 fill the moneyh past 2 yrs ago. yaww! his name is playboy since he got corak2 rabbit playboy on it. err~ ekceli me start to kumpul2 the moneyh lama dah.. tapi, tapi tapi.. me cant resist the temptations to buy thingies surround me. ada duit, mesti korek balik. kira, aku ni bapak la pembazir.. hujung bulan, bila duit tarak ada.. dok ketaq lutut sokmo arh.. awal2 bulan nuh, dok bajet kayap sgt..=.=
mashaAllah, mungkin kali ni, aku rasa ade hikmah nye masuk KMPP ni, dok jauh2 dgn family baru tau rasa susah.. hooo.. hey hey. - vat vat? yuu know, itu hari aku goncang aku punya tabung, weh kawan2! sudaa 3/4 full. *gasp. and then me run around the room & shake my piggy bank to 'em.. they were like, whoa whoa.. buat2 happy though aku rasa depa mungkin meluat.? haha . me gettin nuts for a minute. acting like a kiddo tak sedaq diri dah veteran.. tahon dpn dah nak masuk 20.

 i remembered, start 2nd sem ni, aku bawak tabung tu dari rumah (kawe oghe kelate ) ke KMPP.almost tiap2 hari dok kumpui duit.. seposen, 2posen, 5posen.. sorry aku cakap.. duit ghetaih (kertas) tak dak okey. haram... aku nak masuk tabung lambat lagi kot..? .some might said, oh.. lil' thingies like this pon kau nak kecoh satu dunia. well, for some. they might think that ni perkara remeh, but for me who doesnt knw vat is the meaning of ''MENABUNG'' before. it's a new start though dah kertu2 baru nak mula.. at least, ada jugak la kan pembaharuan dalam diri aku ni. so, planning to start menabung on my 2nd piggy bank after the 1st one dah full. insyaAllah.

eh eh.. woih. dis iz my piggy bank.

aku siap tulih lagi, buat reminder for myself, like a kiddo..=.= -  yela in case if me ever intended to gali-mengali ini tabung ?
from ceria 99 . mahal kot aku beli ! 3.99 hengget. kira.. 4 hengget la tu.

good night peeps. terima kasih sudi baca.


No comments:

Post a Comment